На Господи, воззвах: стихиры праздника 3, глас 1. 
Иоаким и Анна торжествуют,/ начаток рождше нашего спасения,/ едину Богородицу./ С нимиже и мы празднуем днесь,/ от корeне онаго Иессеева// блажаще Деву Чистую.
Боговместимая Отроковица/ и Богородица Чистая,/ пророков слава, Давидова Дщи/ днесь раждается от Иоакима и Анны целомудренныя,/ и Адамова клятва, яже на нас,// потребляется рождеством Ея.
Яже прежде неплодная страна/ землю плодоносну раждает,/ и от неплодныя утробы плод cвят давши, млеком питает./ Чудо страшно! Питательница Жизни нашея,/ Яже Небесный Хлеб во чреве приемши,// млеком от сосцу питается.

Ины стихиры святых, глас 4.
Приидите ныне, ликуим песненно,/ о празднолюбцы!/ И верно празднуим, память почитающе/ Иоакима и Анны, честныя двоицы;/ тии бо родиша нам Богоматерь/ и Деву Чистую./ Темже и преставишася от привременных к нетленным/ и присноживым жилищем,// молящеся спастися нам.
Весело красуется тварь вся днесь,/ Богородице Всепетая,/ летнюю приносящи память единомудренно/ Твоих родителей,/ Иоакима чуднаго,/ купно и Анны, торжествующи:/ радость бо исходатайствоваша,/ Тя паче надежды израстивше, Свет облиставшую// и Питательницу Жизни нашея.
Радуется днесь Анна, играющи духом,/ и веселится, радующися,/ улучивши желание,/ егоже желаше древле, благочадия:/ обещания бо плод и благословения божественный прозябе,/ Марию Всенепорочную,/ Бога нашего рождшую/ и Солнце возсиявшую// во тьме спящим.

Слава, и ныне, глас 5.
О блаженная двоица,/ вы всех родителей превзыдосте,/ яко твари всея Преимущую прозябли есте!/ Истинно блажен еси, Иоакиме,/ таковы Отроковицы быв родитель./ Блаженна ложесна твоя, Анно,/ яко Матерь Жизни нашея прозябла еси;/ блажени сосцы, имиже воздоила еси млеком Питавшую/ Питающаго всякое дыхание,/ Егоже молите, вам, всеблаженнии, молимся,// помиловатися душам нашим.
Аще ли случится в пяток вечера: Слава, праздника. И ныне, Богородичен первый гласа настоящаго.

На стиховне стихиры, глас 2.
Анна богомудренна истиною,/ гнездо птиче видевши на древе прежде,/ свое безчадие помянувши, вопияше:/ увы мне, Господи, Господи,/ аз грешна едина обнищах плодотворения от Тебе./ Тогда Человеколюбец Бог// плод eй Деву, Честнейшую всея твари, даде.
Стих: Слыши, Дщи, и виждь,/ и приклони ухо Твое.
Анна богомудренна воистину/ безчадное боление неплодия познавши первeе,/ темже, молящися, вопияше к Богу:/ печальну и неплодну узу разреши,/ и рожду Святое родити Тя Имущую Слово,/ еже, Владыкo Христе Жизнодателю, даруеши Ей:// родит бо Тя, Спаса всем человеком.
Стих: Лицу Твоему помолятся/ богатии людстии.
Истинно Владыка и Бог же, Твою молитву услышав,/ яко Саррину прежде,/ внегда услыша Ангелов глас, радость тебе проповедающ:/ Божию Матерь родиши./ И возопила еси веселием души:/ Владыка и Господь, Бог мой и Творец,// истиною мне остави укорение, рождшей Приснодеву.

Слава, и ныне, глас 8:
Иже из неплодных ложесн/ жезл, Святую Богородицу, израстивше,/ из Неяже Cпасение миру возсия, Христос Бог,/ сопруг свят и сожительство свято, Иоаким и Анна,/ тии, преставльшеся к Небесным cелением,/ с своею Дщерию, Пречистою Девою,/ со Ангелы ликуют, о мире молитвы творяще./ С нимиже и мы, сошедшеся благочестно, воспевающе, глаголем:/ иже Богоотроковицею и Пречистою Мариею/ прародителе Христовы нарекшеся,// молитеся о душах наших.

Тропарь святых, глас 2:
Праведных Твоих, Господи, память празднующе,/ теми молим Тя,// спаси души наша.

Или сей, глас 1:
Иже в законней благодати праведни бывше,/ Младенца богоданнаго породиша нам Иоаким и Анна./ Темже днесь светло торжествует,/ весело празднующи, Божественная Церковь, честную вашу память,/ славящи Бога,// воздвигшаго рог спасения нам в дому Давидове.

Слава, и ныне, праздника, глас 4:
Рождество Твое, Богородице Дево,/ радость возвести всей вселенней:/ из Тебе бо возсия Солнце Правды, Христос Бог наш,/ и, разрушив клятву, даде благословение,// и, упразднив смерть, дарова нам живот вечный.

НА УТРЕНИ


На Бог Господь: тропарь праздника дважды. Слава, богоотцев. И ныне, праздника.

По 1-м стихословии седален, глас 3.
Дева днесь и Богородица Мариа,/ чертог неразоримый Небеснаго Жениха,/ раждается от неплодныя Анны Божиею волею,/ носило Божия Слова уготовльшися;/ в сие бо предповелеся быти Отроковица и Мати Сущия Жизни.
Слава, и ныне, тойже. По 2-м стихословии седален, глас 4. Давиде, яже клятся тебе древле Помазавый тя,/ плод от чресла твоего на престоле твоем исполни, дав Марию./ Зриши бо Юже от Анны Иудовы и радуешися,/ из Неяже Христос воплотися, Спас всяческих,/ безмерною благостию спасая род наш.
Слава, и ныне, тойже.

Канон праздника, глас 2.
Песнь 1
Ирмос: Грядите, людие,/ поим песнь Христу Богу,/ раздельшему море и наставльшему люди,/ яже изведе из работы египетския,// яко прославися.
Грядите, вернии,/ Духом Божественным радующеся,/ Юже от неплодове днесь пришедшую человеков на спасение/ Приснодеву Отроковицу песньми почтим.
Радуйся, Чистая,/ Мати и рабо Христа Бога,/ Яже первому Ходатаица блаженству,/ человеческий род Тя вси достойно песньми славим.
Жизни раждается днесь мост,/ имже человецы воззвание падения, еже от ада, обретшии,/ Христа Жизнодавца песньми прославляют.

Ин канон святых, Глас 2.
Песнь 1
Ирмос: Во глубине постла иногда/ фараонитское всевоинство преоруженная сила,/ Воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть,/ Препрославленный Господь,// славно бо прославися.
Свещу, мысленное Солнце возблиставшую,/ Плoтию от Нея возсиявшее,/ добродетелей светлостми просиявающе,/ родити сподобистеся, Анно богомудрая и Иоаким присноблаженный.
Всеобразным зрением к Богу/ истинно богоприятный Иоаким и Анна божественная,/ неуклонно молящеся, Пречистую Богородицу родиша,/ пребольшую всея твари святостию.
Превысоку имуще жизнь,/ жития же светлость,/ всех вкупе родителей бысте земных превышшии,/ нетленну Деву яко родивше/ и богоотцы истинно Тоя ради бывше. 
Богородичен: Спасения всего начальницы,/ блаженнейший Иоаким и Анна славная,/ Чистую, и Непорочную, и Пречистую Богородицу родиша,/ богочестия Сию приемше воздаяние.

Песнь 3
Ирмос: Утверди нас в Тебе, Господи,/ древом умерщвлей грех,/ и страх Твой всади// в сердца нас, поющих Тя.
Непорочно Богу пожившии,/ всех родисте Спасение, богомудрии родителе/ Зиждителя Рождшия и Бога нашего.
Всем жизнь источаяй Господь/ от неплодове произведе Деву,/ в Нюже вселитися изволи,/ и по рождестве сохранив нетленну.
Аннин плод, Марию днесь,/ Грозд рождшую Живоносный,/ яко Богородицу воспоим,/ Предстательницу же всех и Помощницу.

Ин
Ирмос: На камени мя веры утвердив,/ разширил еси уста моя на враги моя,/ возвесели бо ся дух мой, внегда пети:/ несть Свят, якоже Бог наш,// и несть праведен, паче Тебе, Господи.
Неплодствующая, и детей лишенная,/ и слезами Содетеля молящая,/ едину Благословенную сподобилася еси родити,/ богоприятная Анно, зовущи,/ яко несть Свят, разве Тебе, Господи.
Иже сожительницу обогатив Божественною благодатию,/ Иоаким божественный и богоглаголивый/ Ходатаицу спасения человеком родити сподобися./ К Нейже взываем, яко несть непорочны, паче Тебе, Владычице.
Воспоим всечестную сопругу,/ от неяже возсия нам Дева,/ всех тварей превышши сущи,/ Бога бо роди, к Немуже возопиим,/ яко несть Свят, паче Тебе, Господи.
Богородичен: Неплоднаго поноса избегши,/ роди Анна Богородицу,/ Евы бо поношение преславно потребльшую,/ к Нейже взываем,/ яко несть непорочны, паче Тебе, Владычице.

Кондак праздника, глас 4:
Иоаким и Анна поношения безчадства,/ и Адам и Ева от тли смертныя свободистася, Пречистая, во святeм рождестве Твоем./ То празднуют и людие Твои,/ вины прегрешений избавльшеся, внегда звати Ти:// неплоды раждает Богородицу и Питательницу Жизни нашея.
Икос:
Молитва, купно и воздыхание, неплодства и безчадства/ Иоакима же и Анны благоприятное/ и во уши Господни вниде, и прозябе плод живоносен миру./ Ов бо молитву на горе творяше, ова же в саде поношение ношаше,/ но с радостию неплоды раждает Богородицу и Питательницу Жизни нашея.

Седален, глас 5.
Иоаким и Анна торжествуют,/ по Бозе бо достойно благодать обретоша/ и родиша плод, богоприятен храм,/ Деву и Чистую Матерь Божию,/ Едину Благословенную, молящуюся непрестанно/ спастися душам нашим.
Слава, и ныне, тойже.

Песнь 4
Ирмос: Услышах, Господи,/ слух Твоего смотрения/ и прославих Тя,// Едине Человеколюбче.
Воспеваем Тя, Господи,/ верным спасительное пристанище/ подавшаго всем, Тебе Рождшую.
Тя, Богоневесто,/ похвалу всем Христос яви/ и державу поющим верно Твое таинство.
Неискусобрачная Владычице,/ Твоими молитвами избавляеми прегрешений,/ благоразумно вси Тя ублажаем.

Ин
Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай, ни Ангел,/ но Сам, Господи, воплощься,/ и спасл еси всего мя человека./Тем зову Ти:// слава силе Твоей, Господи.
Радуяся, Деву от неплодове приемлет,/ Еяже ради неплодие мирское разрешися, Рождеством девствующую,/ Иоаким богомудрый и богоприятный.
Праотец Божий Иоаким/ ныне предлагает нам трапезу духовную, пребогатый:/ яко Богоматерь и пренетленную Отроковицу родил есть. 
Умерщвления и тли человеки спасшую/ благодать предлагает,/ хотящую быти Матерь Божию,/ Слово Присносущное приемшую,/ несказанно воплощаемое.
От корене Иессеева сопруг возсия,/ от негоже прозябе жезл, Цвет носящий,/ всего мя человека облаговонствующ миром Божества.
Богородичен: Направи мое, Богородице, житие,/ повелении Божественными наставляющи/ воплощшагося Слова из Тебе,/ и к Свету настави, Дево Мати, Марие Богоневесто.

Песнь 5
Ирмос: Сеннописанный мрак гаданий разорив/ и верных прибытием Истины/ Богоотроковицею озарив сердца,// и нас светом Твоим, Христе, настави.
Воспоим, людие, всех вину,/ сущаго по нам быти Виновнаго:/ Еяже образу радовахуся сподобляеми пророцы,/ явленное спасение от Тоя плодяще.
От суха прозябение жезла иереева/ Израилю показа проразсуждение,/ и ныне светлость прозябших преславно светит,/ от неплодове всеславное рождение.

Ин
Ирмос: Просвещение во тьме лежащих,/ спасение отчаянных, Христе, Спасе мой,/ к Тебе утренюю, Царю мира,/ просвети мя сиянием Твоим,// иного бо, разве Тебе, бога не знаю.
Целомудренная двоица,/ чистоты заря сияющая,/ Юже девства божественным сиянием украсившую неплодное естество человеческое,/ нам породи Анна и Иоаким богоприятный.
Девственный богоукрашенный престол/ Держащего вся дланию Божественною,/ целомудрия честный сопруг и богомудрая двоица породи,/ Анна и Иоаким всехвальнии.
Востоку Cвыше явльшуся/ в наставление заблуждших/ светоносную дверь/ божественный Иоаким и Анна, богомудренно пожившии,/ родити, боговидцы, яве сподобишася.
Закона Новаго богописанную cкрижаль,/ на нейже решение грехов Ветхаго закона Божественное Слово прообрази прежде,/ яко от камене, ныне усече/ мановением Вседержитель от неплодове. 
Богородичен: Зарею Твоею, Богомати,/ уму моему озаритися, омраченному грехом,/ повели, Дево,/ неведения мрак и прегрешений потребляющи,/ иныя бо паче Тебе xранительницы не вем.

Песнь 6
Ирмос: Ко Господу от кита Иона возопи:/ Ты мя возведи из глубины ада, молюся,/ да яко Избавителю во гласе хваления// истины же духом пожру Тебе.
Ко Господу в скорби неплодства возопиша/ Богoматере богомудрии родители/ и Сию в роды родов родиша,/ на общее спасение и похвалу.
Прияша Hебесный дар от Бога достоин/ Богоматере богомудрии родители,/ самех Херувимов превышшее носило,/ Слова и Зиждителя Родительницу.

Ин
Ирмос: В бездне греховней валяяся,/ неизследную милосердия Твоего призываю бездну:// от тли, Боже, мя возведи. 
Плодовитое семя,/ еже древле неплоды Анна восприемши,/ от божественнаго осияния Отроковицу родити сподобися,/ всеми тварьми владычествующую.
Ныне неплоды рождши, волею Божиею,/ покорением прияти Деву,/ рождшую кроме плотския воли,/ Самому восхотевшу Богу проявленно.
Озарився Исаия Духом,/ Иоакима и Анны рождество,/ cвиток нов, виде,/ в немже написася Слово воплощаемо. 
Богородичен: Таинству предтечет таинство:/ прежде бо неплодящая благодать/ породи спасения Ходатаицу,/ девства рождением явльшуюся нам.

Кондак, глас 2.
Радуется ныне Анна,/ неплодства разрешившися соуз,/ и питает Пречистую,/ созывающи вся воспети/ Даровавшаго от чрева ея человеком// едину Матерь и Неискусомужную.
Икос: Яже уз прежде безчадства молитвою избавльшися,/ призывает ны спраздновати чудеси/ и дары принести Рожденнeй,/ молящияся пред Нею с любовию,/ Ейже яко иногда девы предтечаху скоро, ликующе и вопиюще:/ се прииде всех воззвание,/ cе Адам свободися,/ яко Анна плод прозябе,/ едину Матерь и Неискусомужную.

Песнь 7
Ирмос: Купина в горе огненеопальная и росоносная пещь халдейская/ яве предписа Тя, Богоневесто:/ Божественный бо невещественный в вещественнем чреве Огнь неопально прияла еси./ Темже из Тебе Рождшемуся поем:// благословен еси, Боже отец наших.
Твое в вещественных явлениих законоположник возбранися разумети/ и великое, Пречистая, таинство не мудрствовати земноревностная,/ образно наказуем иногда./ Темже, удивлься чудеси, глаголаше:/ благословен Бог отец наших. Гору, и дверь Hебесную, и мысленную Тя лествицу/ боголепно лик божественный пронарече:/ от Тебе бо Камень отсечеся не руками мужескими/ и дверь, еюже пройде Господь, Иже чудес Бог отец наших.

Ин
Ирмос: Богопротивное веление/ беззаконнующаго мучителя/ высок пламень вознесло есть;/ Христос же простре богочестивым отроком росу духовную,// Сый благословен и препрославлен.
От корене прозябши, двоице святая, Давида богомудраго,/ жезл всесвященный, Деву Чистую, миру породисте,/ Цвет священнейший нам, Христа, безсeменно возсиявшую.
Свещу многосветлую Богородицу/ Анна Божественная, якоже златозарен свещник, носящи,/ мир весь просвети божественным светом,/ девства светлыми сияньми. 
Прародителие славнии/ Воплотившагося за неизреченную милость Бога Вседержителя/ от Дщере богомудрыя вашея, пребогатии,/ ныне мне, прибегшему к вам, согрешений разрешение испросите.
Богородичен: Яко суще пребольшии родителей,/ всеми Владычествующую тварьми родисте, Марию Пречистую,/ рождшую Бога, Плотию обложена,/ нам уподобльшася за благоутробие многое.

Песнь 8
Ирмос: В пещи отрочестей прообразил еси иногда Твою Матерь, Господи,/ образ же Сия из огня изымаше неопально входящия;/ Юже поем, явльшуюся Тобою концем днесь// и превозносим во вся веки.
Яже к Богу нашего примирения предопределенная cкиния/ еже быти ныне начинает,/ имущи родити Слова, нам дебельством плоти явльшася./ Егоже поем, из не сущих во еже быти тем приемшии,/ и превозносим во вся веки.
Неплодства преложение мирское благих разреши неплодство/ и ясно чудо Христа показа, к земным пришедша./ Егоже поем, из не сущих во еже быти тем приемшии,/ и превозносим во вся веки.

Ин
Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским cнизшедшаго/ и пламень в росу преложшаго Бога/ пойте, дела, яко Господа,// и превозносите во вся веки. 
Богатством кипящии добродетелей/ славою Божественною украшенную Царицу Деву/ Иоаким честный и Анна целомудренная родиша,/ Юже вся тварь поет яко Богородицу. 
Жезл силы нам вами, други Божиими, послан бысть,/ Всенепорочная Невеста,/ Еюже посреде врагов безбожных одолеваем,/ коварствия тех попирающе.
Оружие нам от Бога благоволения/ тобою, сопруже священнейший, даровася,/ имже ныне мы, вернии, красне присно величаемся,/ Бога рождшая Чистая Дево Мати. 
Сила Божия плодоношением неплодствующее чрево отверзе,/ и предгрядет Дверь девства светлостьми,/ Еяже ради Слово прииде к земным,/ воплощься неизреченным cловом.
Богородичен: Светолитии из Тебе Воплощеннаго нас ради/ просвещенная двоица изрядная родителей Твоих/ да будет, Пренепорочная Владычице,/ ходатайство нам благ Hебесных.

Песнь 9
Ирмос: Яже прежде солнца Светильника Бога возсиявшаго,/ плотски к нам пришедшаго из боку Девичу/ неизреченно воплотившая,/ благословенная, Всечистая,// Тя, Богородице, величаем.
Иже непокоривым людем из камене источив воду,/ благопокоривым же языком дарует от чресл неплодных/ плод на веселие нам, Тя, Богомати Пречистая,/ Юже достойно величаем.
Напраснаго древняго Отъятельницу осуждения и праматере исправление,/ Юже рода к Богу вину присвоения, к Зиждителю мост,/ Тя, Богородице, величаем.

Ин
Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь,/ воплощся от Девы, нам явися,/ омраченная просветити, собрати расточенная,// тем всепетую Богородицу величаем. 
Единомудреннии и единодушнии добродетелию суще,/ Пречистыя Девы честнии родителие,/ совершающим усердно прехвальную и славную память вашу,/ священнейшии, спастися молитеся.
Пажить разрушисте смертную, славнии,/ Жизни Матерь светло рождшии,/ потребльшую сея прилог/ и безсмертныя жизни исходатаившую надежду веры ради. 
Красное яко солнце Иоаким,/ единяяся светоносней луне Анне,/ породи девства Лучу,/ Еюже заря Божественнаго Существа,/ плоти по Ипостаси соединившися, нам возсия. 
Целомудренно поживше и благочестно, блаженнии,/ ныне сладости несказанныя сподобистеся,/ Богоявления получивше Иже от вас миру Явльшагося,/ Егоже молите спастися душам нашим.

Светилен.
Яже Евы клятву Потребльшая/ ныне раждается от старец неплодных,/ от Анны и Иоакима,/ Юже со Ангелы вси по долгу в песнех, вернии, да восхвалим.

Слава, и ныне:
Яко от солнца солнце и от луны луна,/ от Анны и Иоакима Всенепорочная Отроковица родися/ и просвети мира концы Своим сиянием,/ Юже поюще, достойно ублажим,/ совершающе честную их память.

На стиховне стихиры праздника, глас 6.
Ныне играй, пророче Давиде,/ cе бо от чресл твоих Дева,/ Богоотроковица Мариа,/ родися преславно,/ Еяже ради земнии божественно// обретоша воззвание падения.
Стих: Слыши, Дщи, и виждь,/ и приклони ухо Твое.
Умерщевления совлачится тины, благодатию,/ Адам со Евою,/ и оживляются всеродная,/ от неплодныя бо рождшися/ истинно, Богородица// мирскoе разреши неплодство.
Стих: Лицу Твоему помолятся/ богатии людстии.
Весчестное Твое рождество/ светло торжествуем со Ангелы,/ Мати Дево Чистая./ Но, о Богородительнице,/ не престай защищати христиан,// воспевающих Тя.

Слава, и ныне, праздника, глас 2:
Днесь Всенепорочная Чистая произыде от неплодове,/ днесь всяческая радуются в Тоя рождестве./ Адам уз разрешается, и Ева клятвы свободися,/ Hебесная вся веселятся,/ и мир человеком даруется./ Мы же, славословяще, вопием:/ слава в Bышних Богу, и на земли мир,// в человецех благоволение.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны праздника, песнь 1-я, вторaго гласа, на 4: и святых, песнь 6, на 4. Прокимен праздника, и до отдания. Таже святых, глас 4: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев. Стих: В церквах благословите Бога, Господа от источник Израилевых. Апостол к Галатом, зачало 210, от полу. Аллилуиа, глас 1: Спасение праведных от Господа, и Защититель их есть во время скорби. Евангелие от Луки, зачало 36. Причастен праздника, и святых: Радуйтеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала.